niedziela, 9 czerwca 2013

Tort Pavlova

"Lekki jak taniec baletnicy, na cześć której powstał. Nazwa wywodzi się od nazwiska rosyjskiej primabaleriny Anny Pawłowej. Ten wykwintny deser składa się ze słodkiej kruchej bezy, bitej śmietany i świeżych owoców"...........................
                Na taki opis natknełam się już nie jeden raz, ale za żadne skarby nie potrafiłam sobie wyobrazić takiej kombinacji. Myślałam, że już po jednym kęsie ma się  dość....................myślałam ..........dopóki nie spróbowałam.
         Bardzo słodka beza jest krucha z wierzchu i miękka w środku. Aby Tort był doskonały śmietana musi być tylko lekko słodkawa, a owoce soczyste, dojrzałe, aromatyczne i kwaskowe.
                         
          Była to moja pierwsza próba i już wiem, że nie ostatnia. Tort smakuje wybornie !!!!!!!!!

 
 
Moja kombinacja to truskawki z malinami, listkami mięty i gorzką czekoladą. Oczywiście z prawdziwą wanilią.

1 komentarz: