czwartek, 15 listopada 2012

Staropolskie ciasto na pierniki

Przepisów na ciasto na pierniki jest tysiące ! a ja wybrałam właśnie to.......dlaczego ? Ciasto na prawdziwe pierniki musi byc ciastem "leżakowanym" czyli takim które kilka tygodni "przegryza się". Wtedy pachnie jak prawdziwy piernik, ma odpowiednią twardość. W zeszłym roku też skorzystałam z tego przepisu i musze powiedzieć, że pierniczki wyszły pierwsza klasa. Dobrze przechowywane mój syn jadł je pół roku :)))
Ciasto nadaje się na pierniczki, domki z piernika i oczywiście piernik. U mnie na strychu stoi juz tydzień :) Bo jak Święta to musi pachnieć piernikiem.....


STAROPOLSKIE CIASTO NA PIERNIKI

Składniki :

 
 - 0,5 l miodu
- 2 niepełne szklanki cukru
- 1 kostka margaryny (250g)
- 1 kg + 1 szklanka mąki tortowej
- 3 jajka
-3 łyżeczki sody
-1/2 szklanki mleka
- szczypta soli
- 3 opakowania przypraw do piernika

Wykonanie:

1. Miód, cukier i margarynę rozpuścić w garnku. Nie gotować.
2.Ostudzić
3.Następnie dodać mąkę wymieszaną z przyprawami, szczyptę soli, jajka i sodę rozmieszaną w mleku
4.Wyrobić ciasto mikserem
5.Ciasto owinięte w folię odstawiamy w chłodne miejsce na 4-5 tygodni. Naczynie (szklane, kamionkowe, emaliowane)


 
zapominamy o nim :)

1 komentarz: