piątek, 9 listopada 2012

Świąteczny Lampion

Już od dawna miałam zamysł zrobienia świątecznego lamionu. Święta coraz bliżej, a kto z nas nie lubi miłego światełka, które ociepla dom gdy na dworze zimno i biało. Stąd pomysł jak w prosty sposób za pomocą decoupagu umilić sobie zimowe wieczory :

potrzebne materiały:

kieliszek np. po winie lub lampion na świeczkę
klej do decoupagu
serwetka z motywem świątecznym
papier biały ryżowy
lakier ochronny ( błsyk lub półmat)
pasta strukturalna 3D
klej do złoceń
folia srebrna
brokat
pędzle
świeczka tea light

Wykonanie : Świąteczny Lampion

Krok 1
Jeśli mamy primer na cały kieliszek nakładamy primer. Czekamy aż wyschnie. Ja ten punkt pominełam.

 Krok 2
Papir ryżowy drzemy na kawałki. Przyklejamy do lampionu klejem do decoupage tak aby kawałki papieru nachodziły na siebie.
 
 
Krok 3
Przygotowujemy serwetke z motywem. Jak przy butelce oddzielamy warstwy serwetki tak aby została nam jedna. dopasowujemy motyw do kieliszka i smarujemy klejem od środka do zewnatrz ( to najtrudniejsza część, ponieważ kieliszek jest nierówny i serwetka się zagina. można ją pomału wygładzać pędzelkiem)
 
 
 
 
Krok 4
Całą pracę zabezpieczamy lakierem ochronnym
 
 
Krok 5
Na lamionie zaznaczamy równe punkty, aby pastą strukturalną stworzyć ozdobny relif.
 
 
Kork 6
Dół lamionu do relifu smarujemy klejem do złoceń. Czemay aż przeschnie i stanie się przezroczysty. Kiedy go dotkniemy będzie klejący.
 
 
Krok 7
Na nałożony wcześniej klej nakładamy folię srebrną ( lepiej się gdy folia jest specjanie przeznaczona do tzw. złoceń) ja użyłam zwykłaej foli i od razu mówie efekt nie jest taki sam jak przy uzyciu folii do złoceń). Dobrze ją dociskamy sztywnym pędzlem lub palcem
 
 
 dół pracy powinnyśmy zabezpieczyć lakierem z alkoholem. Ja nie miałam :)
 
Krok 8
Brzeg Lampionu dekorujemy pastą strukturalną aby przypominała śnieg. To samo robimy z dachami domów i drzew. Nim pasta wyschnie posypujemy brokatem.
 

 
Krok 9
Kilka miejsc posmarowałam klejem do złoceń i posmarowałam brokatem.Aby praca stała się bardziej wyrazista.
 
Krok 10
Lampion dodaje klimatu i uroku zimowym wieczorom. Pozostaje nam zaparzyć sobie ulubioną herbatę i  usiąść w blasku świeczki ...............przepraszam lampionu :)))





                                                                 Świąteczny Lampion
 
 
 

2 komentarze: