czwartek, 4 października 2012

Dziel z innymi swój chleb, a lepiej będzie Ci smakował

Wstaję rano.....a Mały woła gofra....ok wszystkie składniki do miski i nagle zonk..........brak jajka  : "To może coś innego ?? zaproponowałam............."No to chlebek z synecką i zółtym serkiem" odparł Mały .....ok. Otwieram chlebak i oczom nie wierze !!!! chleba też nie ma :(((
          Ale zawsze mam mąkę typ 640 :D no to pieczemy chlebek........................


Pyszny chlebek dyniowy

20 g świeżych drożdży ( ja daje 1.5 łyżeczki suszonych instant bo nigdy sie nie psują) + jedna łyżeczka cukru
300 ml wody
450 g mąki pszennej ( moja sprawdzona to typ 640 )
1.5 łyżeczki soli
2 łyzki oliwy z oliwek
garść pestek dyni ( oczywiście obranych;))  ale mogą być też świeże zioła lub suszone i też jest pyszny

wykonanie

Drożdże wsypujemy do miseczki, zasypujemy cukrem, dodajemy dwie łyżki wody i odstawiamy na 10 minut.
Następnie łączymy z pozostałymi składnikami ( prócz dyni). Zagniatamy dość luźne ciasto. ( można mikserem ale trochę się wkręca;D Na końcu dodajemy posiekaną dynię.....Troszkę zostawiamy na wierzch ciasta.
Formę keksową smarujemy oliwą i wysypujemy otrębami, przekładamy wyrośnięte ciasto ( moje jakoś nigdy za specjalnie nie chce urosnąć ale myślę że to brak cierpliwości), wierzch lekko smarujemy oliwą i posypujemy dynią. Odstawiamy do wyrościęcia na ok 40 minut.

Pieczemy w 220 stopniach ( piekarnik oczywiście) Pieczemy ok. 35-45 minut. Ja po włożeniu chlebka na dno piekarnika wysypuje szklankę kostek lodu albo bardzo zimnej wody, para tworząca się w piekarniku sprawia, że skórka jest chrupiąca i zarumieniona :))))

po wyjęciu studzimy na kratce :)))  Chlebek jest naprawde banalny do wykonania, a satysfakcja, że jesmy coś własnego i wiemy z czego..... bezcenna :))

A oto dzisiejszy chlebek. Na ciepło z masełkiem jest boski !!!!!!!



 
Smacznego !

1 komentarz: